مدل آموزشی این جلسه

آموزش خیاطی


آستین کیمونو کنترل شده یقه کراواتی


۱) پارچه را به اندازه ۲/۱ سرشانه به اضافه قد آستین بلند شمشیری دولا می کنیم.
۲) از دولای بسته پارچه ۷ سانت داخل و ۷ سانت پائین رفته، دور گردن را می کشیم.
۳) از دولای بسته به اندازه ۲/۱ سرشانه به اضافه قد آستین به سمت چپ رفته و ۹ سانت پایین می رویم.
۴) بعد از ۹ سانت به اندازه ۲/۱ دور مچ به اضافه ۴ سانت به پائین رفته، از این نقطه ۲ سانت داخل می رویم و خط دم آستین را می کشیم...

۵) به اندازه قد بلوز به اضافه ۵ سانت پایین می رویم.
۶) از دولای بسته ۴/۱ دور باسن به اضافه ۳ سانت به سمت چپ می رویم و علامت می گذاریم.
۷) از دولای بسته قسمت بالای ۴/۱ دور باسن به اضافه ۳ سانت به سمت چپ می رویم.
۸) از این نقطه ۳۰ تا ۴۵ سانت پایین می رویم. البته این مقدار متناسب با سایز افراد می باشد. بدین صورت که هر قدر سایز بزرگتر باشد بیشتر پایین می رویم. یا قد بالا تنه منهای ۱۰ سانت پایین می رویم.
۹) از دم آستین، زیر بغل را گرد می کشیم به طوری که ۳۰ تا ۴۵ سانت را قطع کند و بعد این خط را ادامه می دهیم تا به پایین لباس وصل شود.
۱۰) بعد از برش تمام قسمت های لباس، وسط جلو را ۱۰ سانت چاک می دهیم و سجاف را روی این چاک می دوزیم.
۱۱) پشت را از روی جلو روبر می کنیم. از وسط پشت برای دور گردن ۲ سانت پایین و ۷ سانت داخل رفته و دور گردن را می کشیم.
۱۲) یقه لباس: مستطیلی به طول ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانت و به عرض ۸ تا ۱۰ سانت رسم کرده و در هر دو طرف از وسط به اندازه ۵ سانت داخل رفته و از دو زاویه بغل خطی به آن نقطه وصل می کنیم که دو تا مثلث به وجود می آید. بعد آنها را قیچی می کنیم.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.


سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

قبل خرید چرخ خیاطی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

امروز اطلاعاتی در  قسمت آموزش خیاطی سایت بانو آنلاین در موردخرید یک چرخ خیاطی خوب و با کیفیت   گردآوری کردیم امیدواریم  مفید باشد.

چرخ خیاطی از آن دسته کالاهایی است که این روزها با وجود عرضه مدل ها و طرح های گوناگون در بازار، مخاطبان خاص و علاقمندان خود را دارد. شاید بتوان گفت تغییر الگوهای زندگی و همچنین تغییر شیوه زندگی انسانهای امروزی، موجب شده است تا چرخ خیاطی دیگر مانند گذشته از کالاهای ضروری در خانه های ما نباشد و تنها افرادی که تبحر یا علاقه ای به هنر خیاطی دارند، برای خرید این وسیله اقدام کنند.

اما با این وجود هنوز هم این کالا تنوعی بسیار زیادی در بازار دارد و هنوز هم برخی از خانواده ها به حضور این کالا در خانه یا در لیست جهیزیه عروس خانواده شان اصرار دارند. به همین دلیل در این مطلب مجموعه نکاتی را که هنگام خرید چرخ خیاطی باید مد نظر قرار دهید را برای شما آورده ایم.

در مورد چرخ خیاطی باید بگوییم که تمام چرخ های خیاطی موجود در بازار تقریبا از یک نوع سیستم بهره مندند و تنها تفاوت آنها با همتایان جدیدشان در سیستم اتوماتیک و قابلیت های دوخت متنوع آنهاست که همین ویژگی مهم موجب سهولت کار بسیاری از خیاطان شده است.

به گفته فعالان و کارشناسان بازار، در حال حاضر به دلیل قیمت مناسب تر و ارائه محصولات کیفی، تامین قطعات و ارائه ضمانت نامه و… انواع ایرانی چرخ خیاطی به محبوبیت بالایی رسیده است و اینطور می توان گفت که بیش از ۸۰ درصد بازار مصرف داخلی را به خود اختصاص داده اند. اما نکته حائز اهمیت این است که با وجود این حجم تولیدات بازهم شاهد استقبال بی رویه از چرخ خیاطی های خارجی هستیم که همین امر موجب شده تا بیش از میزان تولیدات ، واردات داشته باشیم.

نکاتی برای خرید چرخ خیاطی

تعیین بودجه و مشخض کردن نوع چرخ خیاطی

قبل از هر اقدامی میزان بودجه و نوع چرخ خیاطی را که مورد نیاز شماست ( اتوماتیک و تعداد برنامه های دوخت ) و همچنین برند آن را مشخص کنید. در این صورت انتخاب ساده تری در این بازار پرتنوع خواهید داشت.

ترجیحتان به چرخ خیاطی ماکو گرد باشد

دقت کنید که چرخ ماکو گرد باشد. حتی المقدور چرخ های ماکو دراز نخرید. زیرا این نوع چرخ ها ارتعاش زیادی دارند، در صورتی که چرخ باید بدون صدا و ارتعاش کار کند. تا موجب آزار خود و اطرافیان نشود.

چرخ خیاطی جدید بخرید

کالاهای به روز و مدرن دارای ویژگی های کاربردی به روزتری نیز هستند. پس سعی کنید از میان نمونه های به روز و جدیدتر ، چرخ خیاطی که بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد را خریداری کنید.

چرخی که با انواع پارچه سازگار است را بخرید

چرخ خیاطی باید دارای پایه فشاردهنده قوی باشد که به وسیله آن بتوان انواع پارچه های ضخیم و درزهای کلفت را به راحتی و بدون وارد آوردن فشار به چرخ خیاطی دوخت.

چرخی خریداری کنید که برنامه های دوخت متنوعی داشته باشد

بعضی چرخ ها علاوه بر دوخت مستقیم و منظم، دوخت های زیگزاگی با عرض و طول های متفاوت از هم انجام می دهند. تکنیک جدید در رشته خیاطی با ساختن چرخ های جدید زیگزاگ و دو سوزنی وسائل خودکاری که در آنها به کار رفته است، واقعا کاربردی و مفید هستند. این وسایل خودکار حتی کار خیاط مبتدی را به صورت کار یک هنرمند جلوه گر می سازد. این نوع چرخ های خیاطی به خصوص برای دوختن جا دکمه، تور دوزی، حاشیه دوزی، دوختن روبان و طرح های آپلیکه، پنبه دوزی، سجاف های گرد و کارهای تعمیری مختلف بسیار مناسبند.

حتی الامکان چرخ خیاطی استوک نخرید:

چرخ های کارکرده و مستعمل و اصطلاحا دست دوم که سال ها در کشورهای مختلف جهان به مردم گوناگون با فرهنگ های مصرفی مختلف خدمت کرده اند و هم اکنون در بازار کشورهای جهان سوم از جمله کشور خودمان به فروش می رسد و با وجود کارکرد زیاد و جابه جایی قطعات معیوب اصلی با نوع متفرقه از لحاظ کیفی مردود و در شان خریداران ایرانی نیست.

آموزش اولیه را فراموش نکنید:

شرکت های عرضه کننده ایرانی و برخی از برندهای وارداتی برخی از آموزش های رایگان ابتدایی را به خریدار ارائه داده یا آموزش هایی از طریق دفترچه راهنما به خریدار ارائه می دهند. بهتر است به این نکات آموزشی توجه کنید یا دفترچه را به خوبی مطالعه کنید زیرا این آموزش ها منجر به افزایش طول عمر دستگاه و راحتی شما در هنگام کار با چرخ خیاطی می شود.

از خرید چرخ خیاطی بدون ضمانت خودداری کنید:

سعی کنید حتماً چرخ خیاطی با گارانتی و ضمانتامه معتبر خریداری کنید و در ضمن چرخ خیاطی بخرید که در کلیه نمایندگی های مجاز وسایل تعمیر و سرویس آن موجود باشد.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.


سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.