دوخت توربان مجلسی

توربان یا هدبند حجاب یک اکسسوری ویژه ای برای تمام فصول است. این سبک می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خانم هایی باشد که می خواهند متفاوت به نظر برسند. توربان­ ها انواع مختلفی دارد. در آموزش الگوی دوخت توربان­ ها مدل جدید ، بیش از 30 تا 50 سانتی متر پارچه مورد نیاز نمیباشد. آموزش خیاطی توربان بسیار ساده است و در کمتر از یک ساعت می توانید آن را ببرید و تهیه کنید و از این هدبند گره ای زیبا زیر روسری یا در خانه استفاده نمایید.

برای دوخت توربان بهتر است از پارچه کشی  استفاده شود.

برای دوخت توربان به دو اندازه نیاز خواهید داشت. می توانید اندازه یک تا دو سانتی متر اضافه کنید تا هدبند حجاب خیلی محکم در اطراف سر شما قرار نگیرد. همچنین سعی کنید توربان پارچه ای را با متر اندازه گیری کنید. تا اندازه خود را بیابید.

طرز دوخت توربان مجلسی

تبلیغات اینترنتی انواع چرخ خیاطی در سایت ایستگاه

طرز دوخت توربان مجلسی: 

دور سر یعنی جایی که توربان یا هدبند گره ای زیر شال قرار می گیرد را اندازه بگیرید. 

برای بزرگسال تقریبا ۶۰ سانت است. از وسط سر تا کمی زیر وسط پشت سر با متر اندازه گیری کنید. 

حدود 20 سانتی متر است. اندازه دور سر را نصف کنید و پارچه را از روی ترکی جوری تا بزنید که دولایه به این اندازه به شما محیط کار بدهد.

 در این جا دور سر را ۶۰ گرفتیم پس پارچه را به اندازه ۳۰ سانتی متر دو لایه تا می زنیم. 

دقت داشته باشید که در آموزش دوخت هدبند پارچه ای ما از پارچه کشی استفاده می کنیم ، می توانید بعد از نصف شدن اندازه دور سر ، آن را 2 سانتی متر کاهش دهید و پارچه را به این اندازه تا کنید.

 در آموزش دوخت الگوی توربان با صابون یک مستطیل به طول ۳۰ و عرض ۱۹ رسم می کنیم. 

برای اینکه می خواهیم به پارچه ای که داریم مدل بدهیم به اندازه ۵ سانتی متر بالاتر از ۱۸ سانتی به سمت بالا علامت می زنیم و خطی افقی رسم می کنیم. 

با چند سوزن ته گرد پارچه دو لایه را بهم محکم کنید تا هنگام برش پارچه تکان نخورد. به اندازه یک سانتی متر بیرون از جایی که صابون کشیده شده است پارچه را با قیچی ببرید.

نقطه وسط هلال ها را با یک سوزن ته گرد محکم می کنیم و هلال ها را پشت سر هم برای هر سه هلال می دوزیم.

سپس هلال اول و آخر را به هم می دوزیم. 

درز پشتی نشان داده شده در شکل زیر را سنجاق کرده و می دوزیم. 

درز دوخته شده در پشت هدبند گره ای تشکیل می دهد که بعداً زیر روسری قرار می گیرد. مطابق شکل زیر درز را تا بزنید تا وسط قسمت جلو مشخص شود.

طرز دوخت توربان مجلسی

آموزش انواع دوخت در آگهی رایگان شهر24

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.