آموزش دوخت ماسک پارچه ای

خودمان ماسک بدوزیم، ماسک بزنیم

ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌هایی بیشتر می‌شود که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از افراد بهانه می‌آورند و نداشتن بودجه کافی یا دسترسی به ماسک‌های آماده را دلیل استفاده‌نکردن از آنها می‌دانند. اما اگر بدانند که خیلی راحت و ساده می‌توان نحوه دوختن ماسک پارچه ای را یاد گرفت، دیگر هیچ بهانه‌ای برایشان باقی نمی‌ماند. در این مقاله سه روش آموزش خیاطی ماسک پارچه ای را می‌خوانید. دو روش نخست را سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌ها آموزش داده و روش آخر هم ماسکی ساده است که می‌توانید با یادگرفتن تهیه آن، از خودتان مراقبت کنید.

بنا به گفته سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌ها استفاده عموم افراد جامعه از ماسک‌های پارچه‌ای درصد احتمال انتقال و شیوع ویروس کرونا را بسیار کاهش می‌دهد. با تکه‌‌پارچه‌ای کوچک می‌توانیم جان خودمان، عزیزان‌مان و افراد دیگر جامعه را نجات بدهیم. کار سختی که نیست؛ پس چرا دست‌به‌کار نشویم؟

وسایل لازم

  • دو تکه پارچه مستطیلی ۱۶ در ۲۵ سانتی‌متری نخی؛
  • دو عدد کِش باریک ۱۶ سانتی‌متری (با این ابزار می‌خواهیم بند یا کِش ماسک را بسازیم که پشت گوش‌ها قرار می‌گیرد. از کش موی سر، کش‌های موی پلاستیکی، نخ یا بندی پارچه‌ای هم می‌توانید استفاده کنید)؛
  • نخ و سوزن یا سنجاق سر؛
  • قیچی؛
  • چرخ‌خیاطی.

مراحل کار در روش اول، به این شرح است:

قدم نخست

دو قطعه مستطیل ۱۶ در ۲۵سانتی‌متری از یک پارچه نخی جدا کنید. بهتر است از پارچه‌های نخی محکم بهره ببرید؛ یعنی پارچه‌هایی که در آنها تار و پود به شکل بسیار درهم‌تنیده‌ای بافته شده‌اند. پارچه‌های ۱۰۰درصد نخی برای دوخت ماسک بهترین گزینه‌ها هستند. حتی اگر دسترسی به هیچ پارچه‌ای ندارید، از پارچه تی‌شرت‌های قدیمی‌تان استفاده کنید.

دو قطعه پارچه مستطیلی را روی هم قرار دهید و آنها را به هم بدوزید. طوری این دو را به هم بدوزید که انگار فقط یک تکه پارچه مستطیلی در اختیار دارید.

روش اول برای دوخت ماسک پارچه‌ای - قدم اول

قدم دوم

به اندازه نیم سانتی‌متر از لبه تکه پارچه‌ مستطیلی را تا بزنید و بدوزید. البته این تازدن باید از سمت طول مستطیل باشد. به اندازه ۱٫۲۵ سانتی‌متر از طرفین عرض مستطیل هم تا بزنید و بدوزید.

روش اول آموزش دوخت ماسک پارچه ای - قدم دوم

قدم سوم

قطعه کِش‌ها را از داخل بخش‌ تاشدۀ عرض ماسک رد کنید. برای ردکردن کش یا نخ از آن قسمت پارچه نخی مستطیلی، از سوزن یا یک سنجاق سر استفاده کنید. زمانی که کش را رد کردید، دو سر آن را که بیرون می‌ماند به هم گره بزنید.

روش اول آموزش دوخت ماسک پارچه ای - قدم سوم

قدم چهارم

در این مرحله از آموزش دوخت ماسک پارچه ای باید کِش‌هایی را که داخل لبه تاشده ماسک مستطیل وارد کرده بودید، به‌آرامی از طرفین بکشید تا کش درون بخش تاشده ماسک جا بیفتد و محکم شود. با این کار روی سطح پارچه مستطیلی هم چین‌خوردگی‌هایی به‌ وجود می‌آید. حالا می‌توانید ماسک را روی صورت‌تان بگذارید و بنا به اندازه و ابعاد صورت خود، ماسک را تنظیم کنید. بعد از اینکه متوجه شدید ماسک و بند آن در چه حالتی به‌طوری مناسب روی صورت‌تان قرار می‌گیرند، با دو کوک سوزن و نخ، کش را در نقطه مناسب به رأس‌های مستطیل پارچه ماسک بدوزید.

روش اول آموزش دوخت ماسک پارچه ای - قدم چهارم

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.